Σημειώσετε τους τομείς της δυσκολίας, υπογραμμίσετε συγκεκριμένα προβλήματα, και βάλτε ένα αστεράκι στις πολύ έντονες δυσκολίες.  Εάν το παιδί έχει γενική δυσκολία με μια κατηγορία, η εμφανίζει πολλές ενδείξεις σε τρεις η περισσότερες κατηγορίες, αυτό μπορεί να μας δείχνει ότι η εργοθεραπευτικη αξιολόγηση είναι αναγκαία.

ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ  ΑΔΡΗΣ  ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

  1. Εμφανίζει αδυναμία η κουράζεται πιο εύκολα από άλλα παιδιά της ηλικίας
  2. Σε σύγκριση με παιδιά της ηλικίας του, έχει εμφανε0ς δυσκολίες στο να χοροπηδάει, να πηδάει, η να τρέχει.
  3. Οι κινήσεις του είναι περιορισμένες και αδέξιες.
  4. Είναι αδέξιο, σκοντάφτει, η δίνει την εντύπωση ότι δεν γνωρίζει πώς να κινεί το σώμα του.
  5. Συχνά μπερδεύει την δεξιά με την αριστερή πλευρά του σώματος του.
  6. Είναι επιφυλακτικός στον παιδότοπο, αποφεύγει τις κούνιες και δεν προτιμάει σκαρφαλώνει.
  7. Είναι διστακτικός  όσον αφορά την συμμετοχή του σε σπορ η κινητικές δραστηριότητες, αντίθετα προτιμάει επιτραπέζιες δραστηριότητες.
  8. Εμφανίζει δυσκολίες στην μάθηση καινούργιων κινητικών δραστηριοτήτων.
  9. Δυσκολεύετε να ωθήσει τον εαυτό του όταν είναι στην κούνια, έχει ελλειπης ικανότητες σε παιχνίδια που απαιτούν ρυθμική  κίνηση.

ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ  ΛΕΠΤΗΣ  ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

  1. Η καθιστή στάση στο θρανίο είναι ελλειπης ( γέρνει στο πλάι, υποστηρίζει το κεφάλι του στο χέρι, φέρνει το πρόσωπο του πολύ κοντά στην εργασία του, το άλλο χέρι του δεν βοηθάει).
  2. Δυσκολεύεται στην ζωγραφική, στο να χρωματίζει, να αντιγράφει, και να κόβει, γι’αυτό και αποφεύγει αυτές τις δραστηριότητες.
  3. Εμφανίζει ελλειπης σύλληψη του μολυβιού, και συχνά του πέφτει το μολύβι.
  4. Οι γραμμές που σχηματίζει είναι ασταθές, πυκνές, πολύ σκούρες η πολύ ανοιχτόχρωμες. Η μύτη του μολυβιού του σπάει πολύ συχνά.
  5. Κρατάει πολύ σφιχτά το μολύβι, κουράζεται εύκολα ενώ γράφει.
  6. Δεν έχει καθοριστεί το επικρατείς χέρι (μετά τα έξι του χρόνια).
  7. Δυσκολία με το  ντύσιμο / ξεντυσιμο, τα κουμπιά, το φερμουάρ, τα κορδόνια των παπουτσιών.


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ  -  Δυσκολίες στους τομείς που ακολουθούν

  • Ανάγνωση
  • Διασπαση
  • Αργός στην γραφή
  • Να ακολουθεί οδηγίες
  • Μαθηματικά
  • Ανησυχία
  • Οργάνωση εργασίας
  • Να θυμάται πληροφορίες
  • Ορθογραφία
  • Υπερκινητικοτητα
  • Να τελειώνει εργασίες
  • Ελάχιστη διάρκεια προσοχής

ΑΦΗ

  1. Φαίνεται να υπεραντιδρα στο άγγιγμα, και αποτραβιέται από το ελαφρύ άγγιγμα.
  2. Προτιμάει να φοράει παλτό ακόμα και όταν δεν είναι αναγκαίο, και δεν του αρέσει να έχει τα μανίκια του τραβηγμένα ψηλά.
  3. Δεν συγκρατεί τα χέρια του, συνέχεια σπρώχνει και πειράζει τα άλλα παιδιά.
  4. Συνέχεια αγγίζει αντικείμενα, φαίνεται να ‘μαθαίνει’ με τα χέρια του.
  5. Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές, εκτός όταν ο ίδιος το επιδιώκει.
  6. Δεν του αρέσουν συγκεκριμένες υφές των υλικών η των ρούχων του. Τον ενοχλούν οι ετικέτες των ρούχων.
  7. Αποφεύγει τις δραστηριότητες που μπορεί να λερωθεί (πηλός, δαχτυλομπογιές, κόλλα).


ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ  (ΑΙΘΟΥΣΑΙΟ)

  1. Φοβάται δραστηριότητες που περιέχουν κίνηση μέσα στο χώρο (τραμπάλα, κούνια).
  2. Αποφεύγει δραστηριότητες που προκαλούν την ισορροπία του, διότι έχει ελλειπης ισορροπία στις κινητικές δραστηριότητες.
  3. Επιδιώκει μεγάλες ποσότητες κίνησης μέσα από το να κουνιέται, να στριφογυρίζει, να χοροπηδάει, να λικνίζεται, η και μέσο τσουλήθρας.
  4. Είναι διστακτικός η δυσκολεύεται στο να ανέβει και να κατέβει σκαλοπάτια.

ΟΠΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ

  1. Δυσκολεύεται με τις ονομασίες και με τον ανάλογο συνδυασμό σε χρώματα,σχήματα, και μεγέθη.
  2. Δυσκολεύεται με την ολοκλήρωση διαφόρων παζλ.
  3. Αντιστρέφει λέξεις η γράμματα ακόμα και μετά την πρώτη τάξη.
  4. Δυσκολεύεται στην ομαλή οπτική παρακολούθηση ( να παρακολουθεί ένα αντικείμενο με τα μάτια του, να μη χάνει το σημείο όπου διαβάζει, να αντιγράφει από τον πίνακα).

ΑΚΟΥΣΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ

  1. Είναι υπερευαίσθητος στους δυνατούς ήχους.
  2. Έχει ιστορικό επανελλιμενων λοιμώξεων των αυτιών του.
  3. Έχει ιστορικό καθυστέρησης του λόγου.
  4. Εμφανίζει δυσκολίες στην κατανόηση η στην προσοχή όταν του μιλάνε.
  5. Πολύ εύκολα διασπάται η προσοχή του από ήχους, και ακουει ήχους που άλλοι δεν προσέχουν.

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

  1. Δεν δέχεται αλλαγές στο πρόγραμμα του με ευκολία.
  2. Εύκολα απογοητεύεται.
  3. Εμφανές συμπεριφορά εκδραματισης, και δυσκολία στην συναστροφη του με άλλα παιδιά.
  4. Έχει τάσεις να είναι, παρορμητικό, ανυπάκουο, και κλίση προς ατυχήματα.
  5. Προσαρμόζεται καλύτερα σε μικρές ομάδες η ατομικά.
  6. Έντονες παραλλαγές διάθεσης, και κλίση για εκρήξεις θυμού.
  7. Αποφεύγει τα ομαδικά παιχνίδια, και προτιμάει να παίζει μόνος.